zondag 16 februari 2014

Nieuwe wereldorde, illuminati en vrijmetselarij

Door Paul Marselje (lid Hoofdbestuur)  op woensdag 12 februari 2014 om 18:06
De 'Nieuwe wereldorde' (NWO)  is verzonnen door de tsaristische geheime dienst eind 19e eeuw en in een falsificatie gepubliceerd als de zgn. 'Protocollen van de wijzen van Zion' om het eerste zionistische congres in Genève in een kwaad daglicht te stellen. De propagandamachine van Hitler gooide daar een schepje bovenop door dit antisemitisch bedoelde geschrift nader te betrekken bij vrijmetselarij. Aan het eind van dit bericht zal ik nader ingaan op deze falsificatie.

Maar de NWO wordt niet alleen aan een joods-maçonniek complot toegeschreven. Fanatieke christenen en moslims koesteren weerstand tegen de (imaginaire) Illuminati, die zij juist weer zien als de grondlegger van de NWO, die macht over de wereld zou zoeken. Vrijmetselaren en deze imaginaire illuminati hebben overigens niets met elkaar te maken. Illuminati is de naam voor zeer verschillende vroegere genootschappen. De oudst bekende hiervan is het Spaanse genootschap Alumbrados (letterlijk: de verlichten), die zich in de 16e en 17e eeuw bezig hield met innerlijk leven en mystiek.

Hiernaast bestond er in Frankrijk een groep onder invloed van Joodse en Arabische mystiek, het werk van Erasmus, de moderne devotie en het quiëtisme en die antihiërarchische ideeën aanhing. Deze groeperingen kwamen van 1527 onder vuur te liggen door de inquisitie. Velen werden vervolgd.

De bekendste Illuminati zijn lid van de door Adam Weishaupt in het leven geroepen "Orde der Volmaakbaren". Tot deze groep behoorden o.a. Herder en Goethe (vrijmetselaar). De geschiedenis van de Beierse Illuminati begon in 1776, toen mensen uit de vrijmetselarij met door de jezuïeten opgevoede Adam Weishaupt in Ingolstadt een orde stichtten onder de naam Gesellschaft der Perfectibilisten. Het hoofddoel was de reformatie van de kerk en de emancipatie van de burgerij.

De organisatie (dus niet de inhoud) van deze Illuminati was gebaseerd op de vrijmetselarij, maar behoorde daar niet toe. Karel Theodoor verbood de Illuminati op vele gronden, waaronder de inmenging in de buitenlandse politiek. 111 jaar na het verbod werd de orde in 1896 opnieuw opgericht. Sinds een vernieuwing van de orde in 1926 opereerde ze vanuit Berlijn, echter in 1929 is ze weer opgeheven.

In veel recente populaire en historisch ongefundeerde complottheorieën spelen 'de Illuminati' een rol. De Illuminati werden gepopulariseerd door de romans en films.De illuminatie van Beieren worden genoemd in de bestseller ‘De slinger van Foucault’ van Umberto Eco. Daarnaast komen Illuminati voor in de eerste Tomb Raider film, Deus Ex en in het boek Het Bernini Mysterie van Dan Brown, dat verfilmd werd: Angels & Demons (mei 2009). De protocollen van de wijzen van Zion spelen een hoofdrol in de nieuwste roman van Umberto Eco 'De begraafplaats van Praag', waarin hij historisch verantwoord aantoont dat het om een falsificatie gaat.

Voor wat betreft die 'protocollen' citeer ik graag uit een artikel in het Britse dagblad de Times, die de geschiedenis van het pamflet aardig wist samen te vatten:

Our Correspondent, whose attention was called to the matter, found on examination that the "Protocols" consisted in the main of clumsy plagiarisms from this little French book, which he has forwarded to us. The book had no title-page, but we identified it in the British Museum as a political pamphlet directed against Napoleon III. and published in Brussels in 1865 by a French lawyer named Maurice Joly, and entitled "Dialogue aux Enfers entre Machiavel et Montesquieu." The book was published anonymously, but the author was immediately seized by Napoleon's police and sentenced to a term of imprisonment. A second edition was published in Brussels in 1868, with the author's name and a note on his imprisonment.

The author of the "Protocols" simply copied from the "Dialogues" a number of passages in which Machiavelli is made to enunciate the doctrines and tactics of despotism as they were at that time practised by Napoleon, and put them into the mouth of an imaginary Jewish Elder. There can be little doubt that the forgery was perpetrated by some member of the Russian Secret Police. Nilus, who may have acted in good faith, declared that the manuscript of the "Protocols" had been given him by an official named Alexander Sukhotin, who professed to have received it from a woman who had stolen it from an Elder of Zion. On the leather back of the copy of the "Dialogues" sent us by our Correspondent we notice the letters A.S., and, seeing that the book was bought from an ex-officer of the Secret Police, it seems possible that this copy belonged at one time to Sukhotin, and that it was the copy actually used in the compilation of the "Protocols."

For many years there was a close connexion between the Russian and the French police, and one of the confiscated copies of Joly's book may easily have falled into the hands of a Russian agent—such as Rachkovsky, at one time head of the Russian Secret Police in Paris, to whom other and more clumsy forgeries have been traced—and may have inspired him to invent a weapon for use against Jewish revolutionaries. At any rate, the fact of the plagiarism has now been conclusively established, and the legend may be allowed to pass into oblivion. The historical interest of the discovery is considerable, though, as we have indicated, it does not, in our opinion, affect the Jewish problem, which happily, in this country, cannot be said to exist in its Continental form.

Voor wat betreft die vrijmetselaren in de hoogste graden kan ik kort zijn. Er bestaan geen werkelijke hoogste graden. Er bestaan aanvullende of vervolg graden. De leden ervan zijn niet meer en niet hoger dan de net aangenomen Leerling-vrijmetselaar. In het huidige hoofdbestuur van de Orde (dat zijn wel de hoogste vrijmetselaren) zitten maar enkele leden die lid zijn van die aanvullende graden. De Grootmeester is er in het geheel geen lid van.

De aanvullende graden of 'andere obediënties', zoals de vaak genoemde Schotse ritus, bieden Meester-vrijmetselaren (en dat zijn ongeveer dus alle vrijmetselaren) op filosofische wijze verder inzicht in datgene waar de vrijmetselarij voor staat: 'verbeter de wereld, begin bij jezelf'.

Het zou ook onlogisch zijn te denken dat je een wereldwijde levensbeschouwelijke beweging met honderdduizenden leden, die van niets weten en het er ongetwijfeld ook hartgrondig mee oneens zouden zijn, zou kunnen inzetten voor zoiets als die imaginaire NWO. Wat voor nut heeft het dan, dat enkele leden zich op hun vrijmetselaarsschap zouden beroepen bij hun streven naar zoiets als de NWO?

Maar wie erin wil blijven geloven zal altijd wel iets verzinnen om dat aan te tonen. Er blijven ook mensen rondlopen die denken dat Elvis Presley en Michael Jackson nog leven. Ons doet het echter pijn. Wij ontlenen veel waarde aan wat wij in de vrijmetselarij beleven. Wij trachten door wat wij samen vormgeven een beter mens te worden dan wij eerst waren en zo bij te dragen aan een betere maatschappij, ieder op eigen wijze en naar eigen inzicht. Wat een beter mens is of een betere maatschappij mag iedere vrijmetselaar namelijk zelf bepalen. De vrijmetselarij heeft daarover geen standpunten. In Loges is dan ook ieder politiek of religieus debat verboden, net als zakendoen trouwens.

Paul Marselje

15 opmerkingen:

  1. Ik was op zoek naar hulp op internet om mijn ex-man terug te krijgen nadat hij 5 maanden geleden van me scheidde, ik kwam zoveel getuigenissen van verschillende mensen tegen en ze hebben het allemaal over deze geweldige man genaamd Doctor ODIBOH DADA over hoe hij hen hielp red hun huwelijk en relaties en ik neem ook contact met hem op via zijn e-mail (odibohsolutionhome@gmail.com) en leg hem mijn probleem uit en hij heeft het goed gedaan door me te helpen mijn gescheiden man binnen 3 dagen terug te krijgen en later werd ik zwanger voor hem, want we zijn 6 jaar getrouwd geen zwangerschap .. ik geloof nooit dat zoiets als dit mogelijk kan zijn maar nu ben ik er een levend getuigenis van omdat dokter ODIBOH DADA mijn geliefde daadwerkelijk terugbracht en me ook hielp zwanger te raken , Als je relatieproblemen hebt of een probleem met het leven zelf, neem dan contact op met dokter ODIBOH DADA voor hulp via zijn e-mail: odibohsolutionhome@gmail.com of whatsapp +2347048883838. Dan beloof ik je dat je tenslotte, net als ik, redenen zult hebben om te vieren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. WORD LID VAN DE GROTE ILLUMINATI TEMPEL VAN GELD EN POWERNOTE: ER IS GEEN MENSELIJK OPOFFER EN ILLUMINATI VRAAGT OOK NIET OM DE REGISTRATIEKOSTEN

    U kunt via WhatsApp contact opnemen met de tempelagent: +1 206-855-6632
    Ben je een zakenman of -vrouw, politiek, muzikant, wil je rijk, beroemd, krachtig in het leven zijn, word vandaag lid van de Illuminatibrotherhood-cultus en krijg meteen een rijk bedrag van. 1 miljoen dollar in een week, en een gratis huis. waar je ook kiest om te leven in deze wereld en ontvang ook maandelijks 500.000 Amerikaanse dollars als salaris ...

    .Ben je geïnteresseerd, bel dan nu de makelaar +1 206-855-6632 of whatsaap hem op
    +1 206-855-6632) Je moet ten minste 25 jaar oud zijn voordat je contact kunt opnemen met onze partners . Doe niet mee als je student bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. How To Get Your Ex Lover/Partner/Boyfriend/Girlfriend/Wife Or Husband Back

    It breaks my heart to know that people are hurting so badly that they are desperate to get their love lives back. For anyone hurting right now, I want you to worry no more for your Ex lover/partner will come back to you so you can feel whole again and I truly mean that. When my wife left me, Lord Zakuza was the man I contacted that helped me to get my wife back with his powerful spell within 48 hours and I can never forget the day I meant Lord Zakuza for he's spells perform GREAT MIRACLES. Get in touch with Lord Zakuza now for he's like a God on earth that can get your EX lover back within 48 hours with his powerful spell. You can go get in touch with him through the below details.


    WhatsApp/call/text: +1 740 573 9483
    Website via: lordzakuzaspells.com
    Email via: Lordzakuza7 @ gmail. com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Greetings Welcome to The illuminati World. Bringing the the needy and the talented to limelight of fame and riches. Get money, fame, powers, security, get recognised in your business, political race, rise to the top in whatever you do, be protected spiritually, physically and lots of benefits (Rewards). All these you will achieve in a twinkle of an eye when you get initiated into the GREAT ILLUMINATI TEMPLE. Once you are initiated to the BAPHOMET EMPIRE, you will have numerous benefits. Do you wanna join? Contact: thegreatlight666@aol.com/(6123512208) to join.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. officiële Illuminati Brotherhood-boodschap aan de wereld. Als je een zakenman of vrouw, artiest, politicus, predikant, student, muzikant bent om rijk, beroemd, machtig te worden en in welke omstandigheid je je ook bevindt, sluit je dan vandaag nog aan bij de Illuminati-broederschapcultus en word rijk zodra je lid wordt en enorme hoeveelheid geld en gratis huis waar ter wereld je ook wilt wonen, en zelfs $ 10 miljoen verdienen om een ​​bedrijf te starten.

    VOORDELEN VOOR NIEUWE LEDEN DIE ZICH AANSLUITEN OP ILLUMINATI.

    1. Geldprijs van $ 100.000.000

    2. Een strakke nieuwe droomauto ter waarde van $ 500.000,00

    3. Droomhuis gekocht in het land van uw keuze

    4. VIP-service op alle luchthavens ter wereld.


    Neem bij interesse nu contact op met de vertegenwoordiger of bel hem op WhatsApp. +1 (757) 354-3107
    + Je moet minimaal 25 jaar oud zijn om contact op te nemen met onze partners als je een student bentE-mail: litisociatyorder2013@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoe lid te worden van de Illuminati666-broederschap!!! Neem contact op met DAVID MARK of Whats'App (+2348140101327). Bent u in Duitsland, de VS, Europa of waar dan ook ter wereld, u wilt rijk en beroemd zijn en macht bezitten. VOORDELEN GEGEVEN AAN NIEUWE LEDEN DIE ZICH AANSLUITEN OP ILLUMINATI. 1. Een contante beloning ter waarde van $ 100.000, 00 USD na initiatie. 2. Een nieuwe, slanke droomauto ter waarde van USD $100.000 USD 3.Een droomhuis gekocht in het land van uw keuze 4. Een maand vakantie (volledig betaald) naar uw toeristische droombestemming. 5. Een jaar golflidmaatschapspakket 6. Een VIP-behandeling op alle luchthavens in de wereld 7. Een totale verandering van levensstijl 8. Toegang tot Bohemian Grove. 9.Maandelijkse betaling van $300.000 USD op uw bankrekening elke maand als lid 10.Een maand geboekt.afspraak met Top 5 wereldleiders en Top 5 beroemdheden in de wereld neem contact op met DAVID MARK of via Whats'App (+2348140101327) als je wilt meedoen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Neem contact op met de heer David Mark via e-mail joinIlluminati1122@gmail.com of Whatsapp +2348140101327, HOE ILLUMINATI BROTHERHOOD ME RIJK EN BEROEMD MAAKT. Ik ben lid van de illuminati-broederschap, ik wil de Heer Lucifer bedanken, voor wat hij voor mij heeft gedaan, hij heeft mijn leven veranderd, hij brengt vreugde en geluk in mijn leven, ik leef een goed leven vandaag is omdat van de illuminati-broederschap, ik heb mijn hele leven geprobeerd om lid te worden van de illuminati-broederschap, ik ben een aantal keren opgelicht maar ik geef nog steeds niet op, want als je het leven opgeeft, zal het leven ook opgeven in de mens, als je zijn zo vaak opgelicht, mijn advies voor jou is om niet op te geven, want de illuminati-broederschap is echt, ik ben lid geworden van de echte illuminati en betaalde slechts 300 usd, om je bij de illuminati aan te sluiten, ik wil dat jullie vandaag allemaal weten, je betaalt geld om mee te doen, mijn advies voor jullie allemaal is om een ​​besluit te nemen en lid te worden van de illuminati-broederschap, toen mijn initiatieproces was voltooid, is het uitkeringsbedrag dat mij is gegeven $ 1.000.000 om een ​​nieuw leven te beginnen, dit is de reden waarom ik kan stop niet met het begroeten van de illuminati-broederschap, als je problemen hebt of u ter ondersteuning in het leven, mijn advies aan u is om lid te worden van de illuminati-broederschap zodat al uw problemen in het leven kunnen worden opgelost, om lid te worden van de illuminati-broederschap kunt u contact opnemen met de heer David Mark via e-mail joinIlluminati1122@gmail.com of Whatsapp +2348140101327

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Welkom in de wereld van de Illuminati.
    Breng de armen, de talenten naar de voorgrond van grootsheid, word bekend in hun bedrijven, in de politieke race, stijg in alles naar de top. Onze leden krijgen een leven van onbeperkte rijkdom en kennis aangeboden. De Illuminati exploiteert verschillende aspecten ten voordele van alle generaties, omdat u bent geselecteerd omdat de illuminatie een zeer rijke man in u zien, u zult degene zijn die mensen in nood helpt, de daklozen zullen van u genieten, u zult de armen voeden met met de hulp van de illuminati kunnen we uw bedrijf laten verhuizen en we kunnen u elke gewenste positie op uw werkplek geven of creatief zijn in alles wat u doet en kunnen de eigenaar van het bedrijf zijn en wat u op dit moment ook doet, gewoon om de rijke mens in jou naar boven te halen! GAAT JE ERMEE AKKOORD LID TE ZIJN VAN DE NIEUWE WERELDORDER VAN ILLUMINATI EN JAARLIJKS $ 3,8 MILJOEN TE VERDIENEN ALS VOLLEDIG LID!? Antwoord JA! ALS JE MEER WILT WETEN... neem dan contact op met grootmeester whatsapp nummer +49 1575 547 5862

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ILLUMINATI BROTHERHOOD TEMPLE 666 VRAAG GEEN REGISTRATIEKOSTEN, EN GEEN MENSELIJKE OFFERS
    Ik wil dat de wereld weet dat de grote Illuminati-broederschapstempel van rijkdom en macht 666 echt bestaat.
    Eerst dacht ik dat het oplichterij was, omdat het tegenwoordig moeilijk is om echte mensen op internet te vinden, totdat ik besloot het eens te proberen,
    En mijn hele leven veranderde in slechts 6 dagen

    VOORDELEN VAN NIEUWE LEDEN
    1. Een huis in een land naar keuze.
    2. Een nieuwe droomauto ter waarde van $ 200.000 USD.
    3. De som van 5 miljoen dollar (5.000.000$)

    U moet minimaal 18 jaar oud zijn voordat u contact kunt opnemen met onze partners
    E-mail: 666illuminatiagent666@gmail.com
    Illuminati Agent WhatsApp-nummer +39 351 075 2166

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ILLUMINATI BROTHERHOOD TEMPLE 666 BETREFT GEEN MENSELIJKE OFFERS

    Ik wil dat de wereld weet dat de grote Illuminati-broederschapstempel van rijkdom en macht 666 echt bestaat.
    Eerst dacht ik dat het oplichterij was, omdat het tegenwoordig moeilijk is om echte mensen op internet te vinden, totdat ik besloot het eens te proberen,
    En mijn hele leven veranderde in slechts 6 dagen

    VOORDELEN VAN NIEUWE LEDEN
    1. Een huis in een land naar keuze.
    2. Een nieuwe droomauto ter waarde van $ 200.000 USD.
    3. De som van 1 miljoen dollar (1.000.000$)

    U moet minimaal 18 jaar oud zijn voordat u contact kunt opnemen met onze partners E-mail: 666illuminatiagent666@gmail.com
    Illuminati Agent WhatsApp-nummer +39 351 075 2166.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. HELLO

    the viewer is here to share my testimony on how i finally joined the Illuminati neighborhood and became RICH, FAMOUS AND POWERFUL. I tried my best to become a member of the ward, but was scammed multiple times, before finally coming across a testimonial. on the net, so I contacted the agent. I was very afraid that he would ask me for a lot of money before I could reach the neighborhood, but to my greatest surprise, he only asked me to buy the items that I made and today I am very happy. tell the world that they are rich and that they have been able to do a lot of business with all that, I have the sum of 20 million dollars in my personal account and I am also known throughout the world with the business that the Illuminati have entrusted to me and I I also have the power to do this whatever you want... I know many people may be on my way too looking for help here is your

    Official Email: greatilluminati977@gmail.com

    Official Instagram: agent_xanda_illuminati

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik wil de werelden vertellen dat de Illuminati echt is, omdat ik het voordeel heb gezien om lid te zijn van de Illuminati. Ik heb al vele malen geprobeerd lid te worden van de Illuminati. Ik ben voor veel geld opgelicht, maar ik gaf niet op. omdat ik weet dat als ik de echte Illuminati vind, mijn leven voor altijd zal veranderen, dus ik stopte niet, totdat ik het officiële e-mailadres en telefoonnummer van de echte Illuminati heb gevonden. Als je je bij de echte Illuminati wilt aansluiten, wil ik dat je dat weet ik kan je doorverwijzen naar het echte officiële e-mailadres en telefoonnummer van de Illuminati, broeders/zusters die geïnteresseerd zijn of die net als ik zo vaak zijn opgelicht, die nog steeds interesse hebben om zich bij de Illuminati aan te sluiten, omdat je geloofde dat als je lid wordt, je leven zal zijn veranderd, je hoeft je nergens zorgen over te maken, want ik ben hier om je de juiste manier te tonen om je bij de echte Illuminati aan te sluiten. Ik wil dat jullie allemaal weten dat toen ik volledig werd ingewijd bij de Illuminati, ik zoveel voordelen kreeg als een nieuw lid, ik kan je enkele van de voordelen vertellen die ik meteen $ 1.000.000,00 kreeg om een nieuw leven te beginnen, huis naar keuze, auto naar keuze, broers/zusters die interesse hebben om zich bij de Illuminati aan te sluiten, dit is de echte Illuminati-functionaris (e-mail: gramasterbarry@gmail.comm) en het Illuminati-telefooncallcentrum of WhatsApp-nummer is (+2348053610069) of klik op de link (https://wa.me/message/C7XFH2TPTH5PJ1

    BeantwoordenVerwijderen
  13. DIT IS DE OFFICIËLE AANKONDIGING VAN LICHT IN DE WERELD
    OPMERKING: MENSELIJKE VERKLARINGEN ZIJN NIET INBEGREPEN
    Je kunt de tempelvertegenwoordiger bereiken via WhatsApp: +
    905344501179
    Bent u een zakenman, politicus, muzikant, student? Je zult rijk, beroemd en machtig zijn in het leven, sluit je vandaag nog aan bij de Illuminati-broederschapscultuur en word meteen rijk. 1 miljoen dollar per week en een gratis huis. Waar je ook wilt wonen in deze wereld, en zelfs een salaris van $50.000.000 per maand verdient...

    Voordelen voor nieuwe leden die Illuminati-leden zijn.
    Een huis in elk land naar keuze.
    2. Een nieuwe droomauto van $ 1.500.000,-.
    Een kans om de beste rijke mannen ter wereld te ontmoeten.

    U moet minimaal 25 jaar oud zijn om contact op te nemen met onze partners Gmail: illuminatiwordorder1995@gmail.com contacteer dit nummer true WhatsApp: +905344501179

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Groeten van de grote ORDE VAN DE ILLUMINATI aan de Verenigde Staat en over de hele wereld, dit is een open kans om je aan te sluiten bij de broederschap van de Illuminate, waar je je verloren dromen kunt terugvinden, en ook waar je het licht van rijkdom en geluk kunt zien zonder enig bloedoffer. En we betalen ook het bedrag van 500.000 USD om alle nieuwe leden te verwelkomen als ze lid worden van de broederschap en ook een huis naar keuze en locatie met investeringen, samen met deze kans in het leven om beroemd te worden.

    VOORDELEN VOOR NIEUWE LEDEN DIE DEELNEMEN AAN ILLUMINATE.
    1. Een geldbeloning van USD $ 500.000 USD.
    2. Een nieuwe Sleek Dream CAR ter waarde van USD $ 200.000 USD
    3. Een droomhuis gekocht in het land van jouw keuze en nog veel meer

    OPMERKING; je kunt overal ter wereld lid worden van de Illuminati-broederschap, India, Turkije, Afrika, de Verenigde Staten, Maleisië,
    Dubai, Koeweit, Verenigd Koninkrijk, Oostenrijk, Duitsland, Europa. Azië, Australië, enz.,

    LET OP: als u geïnteresseerd bent, neem dan contact met ons op via onze
    e-mail: greatilluminati94@gmail.com

    Gegroet TEMPEL VERLICHT VERENIGDE STATEN

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dit is mijn getuigenis over hoe ik uiteindelijk lid werd van de nieuwe wereldorde, Illuminati, nadat ik nu al meer dan 2 jaar probeerde lid te worden, maar oplichters meerdere keren geld van mij afpakten. Ik ben al zo lang op zoek om me bij de Illuminati aan te sluiten, maar oplichters blijven mijn geld afpakken tot begin dit jaar, toen ik Lord Felix Morgan online ontmoette. Ik nam contact met hem op en ik legde hem alles uit en hij adviseerde de gebruikte registratie en ik betaalde voor de groot lid om mij op weg te helpen en ik werd ingewijd in de Wereldorde en ik ontvang de som van $ 1.000.000 dollar nadat mijn initiatie was voltooid. Ik ben erg blij! En beloof het goede werk van Lord Felix Morgan te verspreiden. Als je geïnteresseerd bent om vandaag nog lid te worden van de nieuwe wereldorde Illuminati, neem dan vandaag nog contact op met Lord Felix Morgan. Hij is je beste kans om lid te worden van de Illuminati waar je altijd naar verlangt. Neem contact op met Lord Felix Morgan E-mail: Illuminatiofficial565@gmail.com of WhatsApp +2348055459757

    BeantwoordenVerwijderen