donderdag 9 juni 2011

Loge Concordia O:. Paramaribo, dit jaar 250.

 

 

Concordia  nr.10
Postbus 1460 Paramaribo
email: secretaris.loge010@vrijmetselarij.nl





De moderne vrijmetselarij zoals wij die nu nog kennen, is als organisatie in 1717 in het UK is ontstaan toen vier loges zich verenigden in een Grand Lodge of London.
In Nederland werd in 1734 de eerste loge opgericht. Dat gebeurde in het logement Lion d’Or. Het latere House of Lords, dat in 1986 werd afgebroken en plaats moest maken voor de nieuwbouw van de Tweede Kamer.

Al zeer snel volgde in 1761, 250 jaar geleden, de oprichting van de eerste loge, Loge Concordia te Paramaribo, Suriname. Het aantal loges groeide in Paramaribo al snel naar 8 in 1780 en heden ten dage zijn er nog drie loges, die gehuisvest zijn aan de Kwattaweg.

Het is een prachtig wonder dat deze loge de veel bewogen geschiedenis van de vrijmetselarij in Suriname heeft overleeft en nu, dit jaar, haar 250 jarig bestaan mag vieren.

Mede namens de Haagse broeders wens ik onze Surinaamse broeders een prachtig jubileumfeest toe.

Nadere (reis-)info over het jubileum in november 2011,  vindt u hier

Ph

2 opmerkingen:

  1. Ik was op zoek naar hulp op internet om mijn ex-man terug te krijgen nadat hij 5 maanden geleden van me scheidde, ik kwam zoveel getuigenissen van verschillende mensen tegen en ze hebben het allemaal over deze geweldige man genaamd Doctor ODIBOH DADA over hoe hij hen hielp red hun huwelijk en relaties en ik neem ook contact met hem op via zijn e-mail (odibohsolutionhome@gmail.com) en leg hem mijn probleem uit en hij heeft het goed gedaan door me te helpen mijn gescheiden man binnen 3 dagen terug te krijgen en later werd ik zwanger voor hem, want we zijn 6 jaar getrouwd geen zwangerschap .. ik geloof nooit dat zoiets als dit mogelijk kan zijn maar nu ben ik er een levend getuigenis van omdat dokter ODIBOH DADA mijn geliefde daadwerkelijk terugbracht en me ook hielp zwanger te raken , Als je relatieproblemen hebt of een probleem met het leven zelf, neem dan contact op met dokter ODIBOH DADA voor hulp via zijn e-mail: odibohsolutionhome@gmail.com of whatsapp +2347048883838. Dan beloof ik je dat je tenslotte, net als ik, redenen zult hebben om te vieren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. GOEDE DAG, ik ben hier om u goed nieuws te brengen van PROF CINDY INVESTMENTS Leningaanbieding, blanco ATM-kaarten en Bitcoin-investeringen. Heb je geprobeerd een echte geldschieter te krijgen, ik kreeg mijn zakelijke lening van €640.000,00 van prof. Cindy Alberto VORIGE WEEK om een bedrijf op te starten. Heeft u een lege ATM-kaart of bitcoin nodig en was het een probleem om er een te krijgen? Hier is Prof Cindy Investments Blank ATM Card Offer, Lening Offer, Bitcoin/Recovery Offer gemakkelijk en betaalbaar te krijgen en het kan 48 uur nadat u uw bestelling bij haar heeft geplaatst bij u worden afgeleverd per e-mail profcindyinvestments@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen